torsdag den 1. august 2013

31. juli - Sidste dag i Milano

Vi manglede lige at se Duomoen indvendig og vi havde lige formiddagen, inden vi skulle til at rejse hjem. Jeg har set Duomoen indvendig før. Man bør nok se den, selvom man måske ikke er så interesseret i den katolske kirke. Det er imponerende, hvad de har fået lavet på de 500 år. Der er fyldt med symboler, lys, kors og kister med afdøde kardinaler. Det virker nu lidt morbidt, at der ligger en død mand i en glasmontre. Man kan se hans hænder, resten er trods alt skjult.

På vejen op til Milanos banegård, skulle vi altså lige forbi pizzariet Spontini. Deres pizza er altså god, trods restaurantens noget kantineagtige indretning. Derefter gik vi hen til hovedbanegården i Milano, hvor bussen går til Bergamo lufthavn, men vi skulle altså lige se den først. Det siges, at den blev bygget af Mussolini for at imponere Hitler. Det er i hvert fald Mussolini, der gjorde den færdig. Man kan nok diskutere om den er smuk, men den er altså stor og imponerende.
Forhallen i
Milanos hovedbanegård
Der skal i hvert fald være højt til loftet i officieller bygninger i Italien, må man konstatere.

Turen hjem er der sådan set ikke meget at fortælle om, med mindre man har en speciel interesse i køteorier. Det har jeg, men ikke min ferie. Slet ikke!

Sonja var desværre kommet til at skrive til Hanne, at vi ankom til Billund kl. 16:45 i stedet for 18:45, så hun havde ventet lidt længe på os, da vi kom ud i ankomsthallen i Billund.

Jeg blev placeret på bagsædet, så de to damer kunne snakke. Jeg faldt i at læse i et blad og på et tidspunkt kiggede jeg ud af vinduet og så, at der nu var 3km til Herning! "Hvorfor skal vi til Herning", spurgte jeg. Nåhh, de havde været så travlt optaget af at snakke, så de havde lige overset en afkørsel. Kan det så være en lærestreg til alle jer mænd. Hvis kvinder skal snakke, kan de altså ikke finde vej. Sagde han, uden overhovedet at generalisere. Nå, det tager altså en time og 42 og det er på 142km. Den anbefalede vej over Horsens tager en time og 11min og er på 106km. Når nu der kommer motorvej gennem Silkeborg, så bliver det ikke den store forskel. Fra Silkeborg bør man i hvert fald køre over Herning.

Rart at være hjemme igen.... i det kølige Danmark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar